map4

 
מעוניין להיות בקשר? הרשם לניוזלטר לקבלת עדכונים או התקשר עכשיו 6550*

הקשר בין פציעות גולף לכפות הרגליים – נמרוד אברבוך

גולף אינו ספורט מגע אך עדיין הוא מפעיל דרישות רבות על הגוף. הכרה בפוטנציאל הטמון לפציעות גולף ותכנון מראש יכול למנוע פציעות בהמשך הדרך.

המכאניקה של כפות הרגליים בזמן חבטת הגולף:
בזמן חבטת הגולף גופנו פועל כמו שוט, ייצור כוח מתחיל כאשר כפות הרגליים דוחפות כנגד האדמה. כף הרגל מסתובבת על צירה כדי לאפשר לאגן להסתובב במלואו. כל כף רגל זזה בנפרד במהלך חבטת הגולף. כף הרגל האחורית מוכרחה לאפשר יותר סיבוב פנימה בזמן סיום תנועת החבטה מאשר כף הרגל הקדמית.

פציעות גולף שכיחות:

גב תחתון:
כאב וקשיחות בגב ובצוואר נגרמים בעיקר עקב התניעה הסיבובית של חבטת הגולף כאשר הכתפיים סובבות מסביב למותניים. תנועה זו של חלק הגוף העליון יכולה להפעיל עומס אדיר על החוליות, השרירים והרצועות של עמוד השדרה.
אכן כאשר שחקן נעמד להכות במצב של כפיפת גב, השחקן נמצע במצב רגיש לפגיעה. לא סתם ציין ארגון הגולף הבינלאומי את כאבי הגב התחתון כפציעה הנפוצה ביותר. אחת הסיבות העיקריות לכאבי גב היא נטיית יתר פנימה של כפות הרגליים (פרונציה). אפילו סטיית יציבה קטנה בעקבות פרונציה יכולה להוביל לכאבי גב.

ptzishokj השוק:
כאבי שרירים בחלק התחתון של הרגל בדרך כלל נגרמים על ידי הליכה מרובה לאחר זמן רב ללא פעילות. כמו כן כאבי שוקיים יכולים להיגרם בעקבות נטיית יתר של כך הרגל כאשר נוצר עודף לחץ על החלק התחתון של הרגל.

כף הרגל:
כאבי כפות רגליים מאוד שכיחים בקרב גולפאים.

ptzikafakevj כאבי עקב:
כאב זה מוכר בעיקר בשם "פלנטר פסיטיס" או "דורבן". כאב זה נובע מעומס יתר על העקב ואנשים הסובלים ממצב זה לרוב טוענים שהכאב הוא בעיקר כאשר קמים בבוקר מהמיטה או אחרי ישיבה ממושכת. כאב זה נמצע במרכז העקב.
ptzikafmttj מטטרסלגיה:
מושג זה מתייחס לכאבים בחלקה הקדמי של כף הרגל, וגם כאב זה נוצר מעודף לחץ על האזור.
ptzikafmortj מורטון:
מצב דלקתי של עצב הנמצא בין עצמות קדמת כף הרגל.
ptzikaftndj טנדוניטיס:
דלקת בגיד שנמצא לאורך הקשת. זוהי בעיה נפוצה בקרב גולפאים עקב כך שעל כף הרגל מופעל לחץ רב בזמן חבטת הגולף.
ptzikafneka1j נקעים:
נקיעות קרסול הן פציעות שכיחות, כאשר רצועות הקרסול נמתחות או נקרעות. נקיעת קרסול היא הפציעה השכיחה ביותר בקרב ספורטאים. 85% מהנקיעות הן לטרליות או בחלק החיצוני של מפרק הקרסול. אנשים בעלי כף רגל הנוטה החוצה (סופינציה) הם בעלי הסיכוי הרב יותר להפצע.

הקשר בין מדרסים לפציעות גולף:
מדרסים מאפשרים לגופו של הגולפאי ליצור נקודת מגע טובה יותר עם הקרקע בזמן חבטת הגולף. המדרסים ייצבו את כפות הרגליים, יחלקו בצורה שווה את משקל הגוף ויעזרו לתקן את יציבת כל הגוף בזמן החבטה. מחקר שנערך לאחרונה מראה ש 71% מהמשתתפים הרגישו יותר יציבות בזמן משחק הגולף בשימוש מדרסים. 50% הרגישו שהם הכו בכדור חזק יותר ו-38% דיווחו על תוצאה נמוכה יותר בשימוש מדרסים.

מדרסים יכולים גם למנוע מגוון רחב של פציעות שיכולות להשפיע על הריכוז במשחק ובסופו של דבר להביא לתוצאות פחות טובות.

להגיע למגרש הגולף עם כאבי ברכיים, רגליים, כפות רגליים או כאבי גב תחתון יכול למנוע ממך לשחק את משחק הגולף הטוב ביותר שלך!

נספח: איך בוחרים מדרסים

כיום השוק מציע מגוון רחב מאוד של מדרסים, בשיטות שונות ובמגוון רב של חומרים. כאשר בוחרים מדרסים יש לדעת בדיוק מה לחפש בכדי לקבל את הפתרון האידיאלי.

כתנאי להצלחה יש לקחת את המידות לייצור המדרס בעזרת תחבושות גבס ולא במטבע ספוגי וזאת לאחר בדיקה מקיפה, כאשר הרגל במצב ללא נשיאת משקל ובתנוחה המשחררת ומרפה את השרירים .אך לעולם לא בדריכה על מנת שלא להנציח את שגיאות הלחץ אותן אנו רוצים לתקן. החומר ממנו עשוי המדרס חייב להיות ברמת גמישות שונה בהתאם לבעיה המזוהה, אך אף פעם לא קשיח. תכונות החומר מונעות את קריסתו ומשמרות את תמיכת הקשתות.

ptzimid1j ptzimid2j

נמרוד אברבוך הוא מומחה לייצור והתאמת מדרסים אנטומיים וחבר במועדון הגולף קיסריה.
לפרטים נוספים אפשר להתקשר לטלפון 09-8666947

Share