map4

 
מעוניין להיות בקשר? הרשם לניוזלטר לקבלת עדכונים או התקשר עכשיו 6550*

גולף כדרך חיים

golf derechaimגולף הוא משחק ציני במיוחד, בו כדור קטנטן אחד שולט למעשה בחייהם של אנשים רבים, גברים ונשים, מבוגרים כצעירים.

קשה להסביר למי שאינו גולפאי איך כדור כזה קטן (במגרש כל כך גדול!) יכול להשפיע על מצב הרוח, על הבריאות, על העסקים ואפילו על מהלכים מדיניים.

מקורבים לנשיא קלינטון, אמרו בזמנו, כי נהג להגיד שלו מנהיגי המזרח התיכון היו משחקים איתו גולף - כבר מזמן היה שלום באזורינו.

את קסמו של הגולף מגלים רק אחרי שמתחילים לשחק. למתבונן מן הצד הגולף מצטייר כמשעמם וזקן, המכורים למשחק יעידו שגולף הוא בדיוק הפוך ממה שחושבים, זהו משחק מאתגר פיזית ומנטלית, מותח, דינמי ולגמרי לא קל.

תשכחו מכל מה שראיתם אי פעם בטלוויזיה. לא עוד קשישים במכנסי 'זלמן' משובצים הנוסעים ברחבי המועדון במכוניות גולף קטנות - הגולפאי של היום, אפילו בישראל, הוא צעיר, ספורטיבי, תחרותי ומודע לבריאותו.

גולף טוב לנשמה - גולף משחקים באוויר החופשי. לא באולם סגור, לא בתוך חדר כושר. בכל העולם נמצאים מועדוני הגולף במקומות היפים ביותר, ליד אגמים ונהרות, על חוף הים ואפילו למרגלות הר געש. בקיסריה משתרע המועדון על פני אלף דונמים של דשא, עצי חרוב וצימחיה ארצישראלית טבעית - מתחם ירוק שמקשטים אותה ברווזים, ברבורים ומשפחה גדולה של טווסים.

גולף טוב לגוף - משחק גולף אורך בין ארבע לחמש שעות במהלכן צועד הגולפאי למעלה משבעה קילמטרים באויר החופשי. גולפאים אומרים כי כבר בכניסה למועדון - משתלטים עליהם שלווה ורוגע, וכי הניגוד המוחלט בין המולת היום יום לפסטורליה של המקום - היא הצעד הראשון להתמכרות.

במהלך המשחק הגולפאי דרוך ומרוכז, כל חבטה לא מדוייקת שלו תעיף את הכדור לכיוון לא רצוי ותחבל בתוצאה הסופית. השותפים למשחק מקפידים לכבד את הפרטנר, לא מעיזים להזיז את הכדור או להסיח את תשומת ליבו מן המגרש.

התנועה בגולף, הסווינג, נראית למתבונן מן הצד כמעט כמו ריקוד. העמידה המיוחדת, הברכיים הכפופות, השימוש בשתי הידיים, התנופה, הריכוז והשימוש במוח ולא בכוח - מאפשרים לנשים להתחרות בכבוד מול הגברים (ואף לנצח אותם!).

גולף הוא משחק ידידותי. במהלך אותן שעות ארוכות של משחק צועד הגולפאי ולצידו חבר/יריב אחד או יותר. הצעידה המשותפת בין חבטה לחבטה לאורך 18 המגרשים - היא קרקע נפלאה ליצירת קשרים מסוגים שונים, עיסקיים, חברתיים, ולעתים גם רומנטיים!

גולף זה הרבה יותר מספורט. גולף זו דרך חיים
השילוב בין ספורט תחרותי ופעילות מרגיעה בחיק הטבע המאפיינים את המשחק הביאו בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים צעירים אל המגרשים, אנשי עסקים, אנשי הייטק, מנכ"לי חברות, טייסים, ספורטאים, משפחות שלמות, הורים וילדים, ורבים אחרים שניסו ו...התמכרו

Share