map4

 
מעוניין להיות בקשר? הרשם לניוזלטר לקבלת עדכונים או התקשר עכשיו 6550*

גולף, לא לגברים בלבד

latisia beck1"האם הגעתי לגן עדן?" שאל גולפאי מופתע שנכנס לאחרונה אל מועדון הגולף בקיסריה וראה גולפאיות על המדשאות הירוקות.

בשנים האחרונות יותר ויותר נשים מאמצות את משחק הגולף. גולף, מסתבר, הוא המשחק היחידי בו הבנות יכולות על הבנים. בגולף אין שימוש בכוח, אלא במוח - ואת זה יש לנשים, בגדול!

"גולפאית טובה צריכה ריכוז וקואורדינציה." מסביר המאמן ופסיכולוג הגולף ד"ר ריקרדו קורדובה. "בגולף ישנה פעילות גופנית מתונה, להבדיל מפעילות אירובית - גולף טוב לגוף וגם לנשמה. הגולף מצד אחד מרגיע ומצד שני מאתגר - מומלץ לכולן לנסות."

אם בעבר הגולף היה נחלתם הבלעדית של הגברים, הרי היום אחרי מהפכת הגולף שתפסה מיליונים בכל העולם - פרופיל הגולפאי נעשה הרבה יותר צעיר ואחוז הנשים הגולפאיות נמצא בעליה.
במועדון הגולף בקיסריה 25% מחברי המועדון הן נשים, מהן עקרות בית, נשות הייטק, עורכות דין, רופאות, נשות שיווק - שהמכנה המשותף שלהן הוא האהבה לגולף וסולם העדיפויות שלהן כולל יכולת להינתק כמעט לגמרי מכל המולת העיר (כולל ניתוק הסלולארי) ולהתרכז במשחק שאורך במהלכו צועדת הגולפאית קילומטרים באוויר החופשי.

בקיסריה ישנה גולפאית אחת המסתמנת כתקווה הגדולה של הגולף הישראלי - קוראים לה לטיסיה בק והיא בסך הכל בת 16 וחצי.
בק, תושבת קיסריה, התחילה לשחק גולף במסגרת שיעורי החינוך הגופני בבית הספר היסודי. בקיסריה כמו בקיסריה מחוייבים כל תלמידי כתות ד' ללמוד גולף לפחות שעה אחת בשבוע (הסדר מאושר על ידי משרד החינוך, כמובן). בק שבכלל רצתה לשחק טניס הפגינה כישורים יוצאי דופן. המאמנים המליצו שתצטרף לאקדמית הגולף קיסריה, המיועדת לילדים מוכשרים שמקבלים גולף במינון גבוה ומרוכז.
בק התבלטה גם שם ובעידוד ההורים והמועדון התחילה לנסוע לתחרויות בחו"ל והגיעה להישגים מצויינים גם מעבר לים, כולל הישג נדיר בתחרות בפלורידה - הכנסת הכדור בחבטה אחת לגומה במרחק של למעלה מ-200 מטרים (בעגה המקצועית זה נקרא Hole in One על פי הסטטיסטיקה זה מצליח אחת ל-300,000 חבטות).

כבר ארבע שנים שבק נושאת בתואר אלופת הנשים של ישראל. לפני כשנתיים החליטה משפחת בק לשלוח את לטיסיה לפנימית גולף בפלורידה ארה"ב, שם היא מתמקדת כולה במשחק ומגיעה לתוצאות נפלאות, הגורמות גם לוותיקים הענף להריע לצעירה מישראל.
ביוני 2008 נבחרה לאחת מחמישה ספורטאי העשור שבחרה ועדה שהקים משרד המדע והספורט, כחלק מארועי 60 שנה למדינה. בראש הוועדה, שבחרה את ספורטאי העשור עמד ד"ר אורי שפר, ראש מינהל הספורט.


החודש זכתה במקום הראשון בקטגוריה של מזרח אירופה והמזה"ת באליפות בריטניה הפתוחה לנוער שנערכה ב-14-16 ביולי 2008. לטיסיה הגיעה למקום שלישי כללי בנות ולמקום שישי כללי בנים ובנות. מאנגליה יצאה לתחרות הגראנד פרי של אירופה בצרפת. הצלחתה של לטיסיה מוכיח כי עתיד ענף הגולף בישראל נמצא בידיהם של הילדים.

צילום: נמרוד גליקמן.

Share