map4

 
archelogy.png
tikets icon
caffe icon
מעוניין להיות בקשר? הרשם לניוזלטר לקבלת עדכונים או התקשר עכשיו 6550*

הצטרף לעמותה

הצטרפו לעמותת ידידי קיסריה העתיקה!                    עמותה ארכיאולוגיה

העמותה נוסדה בשלהי שנת 2002 על ידי קבוצת אנשים, כמחציתם מקיסריה ומחציתם מהאזור ושאר חלקי הארץ, המעוניינים לטפח את קיסריה וסביבתה באופן שיבליט את ערכיהן הייחודיים, וזאת בתיאום עם גורמים נוספים העוסקים בפיתוח האתר.  העמותה שואפת להפיץ את הידע והמודעות לתולדות קיסריה וסביבתה בציבור הרחב, להקים בקיסריה מרכז ארכיאולוגי פעיל ומוזיאון איכותי, ופועלת למנוע או למזער מעשים העלולים לפגוע במורשת התרבותית של קיסריה וסביבתה.

חברי העמותה נפגשים אחת לחודש ומתבשמים מתפארתה של קיסריה, אם בהרצאה מפי מומחה בתחומו, או בסיור-עומק באתר. במשך הזמן התרחבו נושאי ההרצאות והסיורים והתפרשו על פני האזור כולו ומעבר לו.   בין ההרצאות שהתקיימו:  אספקת המים, הנמל העתיק, כבישים ממלכתיים באזור, מתקני ספורט ושעשועים, הפיסול, כלי עצם, קרמיקה מוסלמית ועוד.  בין הסיורים: ההיפודרום המזרחי, מוזיאון שדות-ים, עין צור ו"האמה הבלתי גמורה", נחל אלכסנדר, שביל הרכס בעתלית, ביקור משותף בתערוכה "הורדוס, מסעו האחרון של מלך יהודה" ועוד.  

העמותה משתפת פעולה עם גורמים נוספים בקיסריה וסביבתה, והצליחה עד כה בביצוע כמה מיזמים:  בעזרת החברה לפיתוח קיסריה ואוניברסיטת חיפה, הבאנו לשיקום הפארק התת-ימי בקיסריה, הפועל משנת 2006 ומהווה אטרקציה בינלאומית;  בחסות רשות העתיקות, ערכנו חפירה רצופה במגדל הצפון-מזרחי של ביצורי העיר הצלבנית, בראשותו של דר. יוסף פורת, ארכיאולוג שעבד בקיסריה שנים רבות ואף שימש כיו"ר העמותה עד לאחרונה; קבוצה מחברי העמותה ומתנדבים נוספים פועלים זה שנים כ "גן קהילה" ומדריכים בהתנדבות בגן הלאומי, בחסות רשות הטבע והגנים;  ביוזמת חברנו אברהם אזדרכת התחלנו במפעל גדול של הוצאה לאור בעברית של "מכמני קיסריה" - מאמרים וכתבות החושפים את עושרה של קיסריה בפני הקהל הרחב. אנו עומדים להעמיק את קשרינו עם מוסדות החינוך בסביבתנו ובאמתחתנו עוד שורה ארוכה של פרויקטים לביצוע.  

העמותה מעוניינת להרחיב את שורותיה וקוראת לתושבי קיסריה, המועצות האזוריות חוף כרמל ועמק חפר, מנשה ונחל עירון, ולכל מי שאהבת הארץ ומורשת המקום בלבו, להצטרף לשורותיה. ברצוננו להפוך למעין "חוג לידיעת הארץ" אזורי, שיחד עם גופים אחרים הפועלים בשטח, כגון עמותת "כחול ירוק" ו"המזגגה" בחוף הכרמל ו"נאמני נחל אלכסנדר" בעמק חפר, וכן "מרבד ירוק" בואדי ערה ועוד, יהווה גוף חזק ופעיל, לתועלת האזור כולו. 

6 הרצאות, 3 סיורים, בשבוע האחרון של החודש (* חוץ מ"חודש החגים")

ההרצאות מתקיימות באולם במרכז קיסריה בימי א' בשעה 20.30 בערב

הסיורים יוצאים ממרכז קיסריה בימי ו' בשעה 09.00 ונמשכים עד שעות הצהריים

עלויות:  דמי חברות חד-פעמיים – 100 ₪

            חידוש חברות שנתי      - 50   ₪

            השתתפות בהרצאות וסיורים – 40 ₪ לחברי העמותה, 60 ₪ לאורחים

 

 

עמותת ידידי קיסריה העתיקה    ת.ד. 4990, קיסריה 3088900

טל. 04-6260560  פקס 04-6262674

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 

Share